השריפה במספרים: 180 איש נפגעו, 560 דירות נשרפו

    שלום בידרמן 1 Comment on השריפה במספרים: 180 איש נפגעו, 560 דירות נשרפו

    מדובר על חמישה ימי אש. 2500 לוחמים שפעלו בשטח 630 נקודות של שריפות בכל הארץ ומיליון וחצי טונות נוזלים נשפכו • בחיפה החלו היום עבודות לשיקום נזקי השריפה • חוקים להחמרת הענישה מוגשים • חשודים מובאים להארכת מעצר

    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלהבות כבר דועכות וב"ה לאחר חמישה ימי אש הושגה שליטה במוקדי הבערה וזה הזמן להתחיל בסיכום הטרור החדש שעבר כאן.

    מדובר על חמישה ימי אש. 2500 לוחמים שפעלו בשטח. 180 איש נפגעו. 560 דירות נשרפו. 630 נקודות של שריפות בכל הארץ ומיליון וחצי טונות נוזלים נשפכו.

    השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הנחה את גורמי המקצוע במשרדו וברשות הכבאות וההצלה  לפעול לביטול התשלום עבור שירותי הכבאות וההצלה אשר הוזמנו על ידי אזרחים, כבר לפני מספר חודשים אולם תקנות אלו עדיין לא נכנסו לתוקף, עד שביטול האגרות ייתקיים הלכה למעשה, הנחה השר הנחה לתקן תקנות שעה כך שכל מי שנפגע בארועי השרפה האחרונים ייפטר מתשלום.

    ביטול התשלום עבור שירותי כבאות והצלה נועד לתקן את המצב כיום, כאשר אזרח שמתקשר לשירותי הכבאות וההצלה ומדווח על שריפה, נאלץ לשלם את האגרה, גם אם הוא לא הבעלים של הנכס.

    הנחייתו של השר ארדן לבטל את אגרת התשלום לרשות הכבאות וההצלה תקל גם עם אזרחים שביתם נשרף ונגרם להם נזק כלכלי גדול ואין באפשרותם לשלם את האגרה.  כיום אותם אזרחים נאלצים , בנוסף לאסון שפקד אותם, גם לשאת בתשלום עבור שירות הכיבוי שהוזמן לביתם.

    במקביל, לפני זמן קצר הסתיימו הארכות מעצר בחשד להצתות בתחומי מחוז צפון. בימ"ש שלום עכו- 3 עצורים (17,21,22 דיר חנא) חשודים בהצתת חורש בתאריך: 25/11- מעצרם הוארך עד לתאריך 30/11. בימ"ש שלום טבריה – עצור אחד (22 כפר כנא) חשוד בהצתת יער בית קשת בתאריך: 24/11 – מעצרו הוארך עד לתאריך:29/11.

    בינתיים, בתום ישיבת הממשלה יצאו שר האוצר, משה כחלון, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד ומנהל רשות המסים משה אשר לסיור באזורים שנפגעו מהשריפה בחיפה במטרה ללמוד מקרוב על טיפול שמאי מס רכוש, וכדי ללוות את תהליך הערכת הנזקים.

    בחיפה חוזרים לשגרה: לאחר שהוחזר החשמל בחיפה החלו היום עבודות לשיקום נזקי השריפה ומוחלפים עמודים שרופים ותיילי חשמל בשבעה מוקדים בעיר.

    ויש מי שחושב קדימה. ח"כ ניסן סלומיאנסקי הגיש הצעת חוק הקובעת עונשי מינימום לעבירת ההצתה, כך שהעונש לא יפחת מחמישית העונש המרבי, (בין 3 ל 4 שנים), כמו כן בית המשפט יוכל לקנוס את עובר העבירה על מנת להבטיח יתר הרתעה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      השם יעזור ושיחזרו בתשובה כלל ישראל